Publikacje -
Wykonanie i serwery: Piotr Badowski
Dysleksja – publikacje
1969
1. Bogdanowicz M., Jaklewicz H., Loebl W. (1969) Próba analizy specyficznych zaburzeń czytania i pisania. "Psychiatria Polska", nr 3, s.297-
1970
2. Jaklewicz H., Bogdanowicz M., Loebl W. (1970) Zasady rehabilitacji dysleksji i dysortografii. "Psychiatria Polska", nr 4, s.481-
1972
3. Jaklewicz H., Bogdanowicz M., Męcik D. (1972) Dyslexie-
1974
4. Bogdanowicz M. (1974) Parcjalne deficyty rozwojowe i ich odbicie w pracach pisemnych uczniów. Materiały Zjazdowe. XXII Zjazd Naukowy Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Białystok, s.114-
1975
5. Jaklewicz H., Bogdanowicz M., Męcik D. (1975) Dysleksja i dysortografia jako przyczyna niepowodzeń w nauce szkolnej. W: Chojecka M. i in. /red/ Przyczyny niepowodzeń szkolnych. Warszawa: WSiP, s.183-
1976
6. Bogdanowicz M. (1976) Psychohogiczna analiza trudności w pisaniu dzieci. Gdańsk: UG. Praca doktorska. Maszynopis.
1977
7. Bogdanowicz M. (1977) Psychologiczna analiza trudności w pisaniu u dzieci. Materiały Zjazdowe. XXIII Zjazd Naukowy Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Katowice, s.267-
8. Bogdanowicz M. (1977) Badanie funkcji percepcyjno-
1978
9. Bogdanowicz M. (1978) Dysleksja, dysortografia i dysgrafia jako przyczyny niepowodzeń szkolnych. W: Nowogrodzki T. /red/ Wybrane zagadnienia z psychologii wychowawczej. Gdańsk: UG, s.5-
10. Bogdanowicz M. (1978) Psychologiczna analiza trudności w pisaniu u dzieci. "Sprawozdania Gdaańskiego Towarzystwa Naukowego". Gdańsk, R.4, s,112-
11. Bogdanowicz M. (1978) Psychologiczna analiza trudności w pisaniu u dzieci. Zeszyty Naukowe Wydziału Humanistycznego. "Psychologia". Gdańsk: UG, nr 1, s. 89-
1982
12. Jaklewicz H., Bogdanowicz M. (1982) Zaburzenia emocjonalne i ich wpływ na kształtowanie się niektórych cech osobowości, na podstawie badań katamnestycznych dzieci z dysleksją i dysortografią. Zeszyty Naukowe Wydziału Humanistycznego. "Psychologia". Gdańsk: UG, nr 4, s.19-
13. Lewandowska B., Bogdanowicz M. (1982) Trudności w czytaniu i pisaniu oraz zaburzenia funkcji percepcyjno-
1983
14. Bogdanowicz M. (1983) Trudności w pisaniu u dzieci. Wyd. I. Gdańsk: UG.
1984
15. Bogdanowicz M. (1984) Badania nad częstością występowania dysleksji, dysortografii i dysgrafii wśród polskich dzieci. Materiały XXV Naukowego Zjazdu PTP. Kraków, s.211.
16. Bogdanowicz M., Lewandowska B. (1984) Trudności w czytaniu i pisaniu oraz zaburzenia funkcji percepcyjno-
17. Bogdanowicz M. (1984) Peče o děti s dyslexii, dysortografii a dysgrafii v Polsku. Psychologicke aspekty komunikace reci v logopedicke teorii a praxi /specyficke poruchy uceni/. Praha: CLS, s.56-
1985
18. Bogdanowicz M. (1985) Therapeutic Care of Children with Reading and Writing Difficulties in Poland. W: Duane D.D., Leong C.K. /red/ Understanding Learning Disabilities. International and Multidisciplinary Views. New York: Plenum Press, s.263-
19. Bogdanowicz M. (1985) Badania nad częstością występowania dysleksji, dysortografii i dysgrafii wśród polskich dzieci. Zeszyty Naukowe Wydziału Humanistycznego. "Psychologia". Gdańsk: UG, nr 7, s.143-
1987
20. Bogdanowicz M. (1987) Rola integracji percepcyjno-
21. Bogdanowicz M. (1987) Integracja percepcyjno-
22. Bogdanowicz M. (1987) Stymulowanie rozwoju i terapia pedagogiczna zaburzeń integracji percepcyjno-
1988
23. Bogdanowicz M. (1988) Vyskyt specifickych poruch cteni a psani jako jedna z forem poruch recove komunikace u polskych deti. W: Balaz J. a kolektiv: Interpersonalna komunikacia a jej poruchy. Bratislava: SPN, s.143-
1989
24. Bogdanowicz M. (1983 wyd.I., 1989 Wyd. II) Trudności w pisaniu u dzieci. Gdańsk: UG.
25. Bogdanowicz M. (1989) A Follow-
26. Bogdanowicz M., Jaklewicz H. (1989) A Follow-
27. Bogdanowicz M., Rocławski B. (1989) Prevention of Dyslexia. W: Breuer H., Ruoho K. (red): Padagogishpsychologische Prophylaxe bei 4-
28. Bogdanowicz M. (1989) Diagnosis and Treatment of Children with Reading and Writing Difficulties in Poland. "International Journal of Disability. Development and Education", nr2, s.151-
29. Bogdanowicz M.: J. Czajkowska, K. Herda: Zajęcia korekcyjno kompensacyjne w szkole. Warszawa 1989.WSiP. “Szkoła Specjalna” 1991, nr2/3, s.147-
1990
30. Bogdanowicz M. (1990) Integracja percepcyjno-
31. Bogdanowicz M. (1990, 1991) Ćwiczenia grafomotoryczne Hany Tymichovej usprawniające technikę rysowania i pisania. Zeszyt 1. Warszawa 1990. Wyd.I. COM PW-
32. Bogdanowicz M. (1990) Rola integracji percepcyjno -
1991
33. Bogdanowicz M. (1991) Informator Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Zeszyt 2. Gdańsk: PTD.
34. Bogdanowicz M. (1991) Badania katamnestyczne nad rozwojem i edukacją szkolną dzieci z dysleksją i dysortografią. Zeszyty Naukowe “Psychologia”, nr 10, s. 63 -
35. Bogdanowicz M. (1991) W trosce o dzieci z dysleksją. “ Przegląd Oświatowy”, nr15, s.6-
36. Bogdanowicz M. (1991) Ruch samopomocy rodziców dzieci dyslektycznych i profesjonalistów. “Pomost”, nr 8/9, s.3-
37. Bogdanowicz M. (1991) Jeśli nie ty, to kto? “Pomost”, nr11, s.8-
38. Bogdanowicz M. (1991) Dekalog dla rodziców dzieci dyslektycznych. “Pomost”, nr12/13, s.21-
39. Bogdanowicz M. (1991) Polskie Towarzystwo Dysleksji -
40. Bogdanowicz M. (1991) Ruch samopomocy rodziców czyli spróbuj sam pomóc swojemu dziecku. “Przegląd Oświatowy”, nr1, s.8-
1992
41. Bogdanowicz M. (1992) Nine Years Follow-
42. Bogdanowicz M., Wszeborowska -
43. Bogdanowicz M. (1992) Czy dysleksja to problem, z którym można sobie poradzić. "Scholasticus", nr1, s.39-
44. Bogdanowicz M. (1992) Portrety sławnych dyslektyków. Cz.I. "Scholasticus", nr1. s.41-
45. Bogdanowicz M. (1992) Dekalog dla rodziców dzieci dyslektycznych. "Scholasticus", nr2, s.37-
46. Bogdanowicz M. (1992) Ogólnopolskie Kolokwia nt. Trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci. Kilka refleksji z perspektywy minionych dziesięciu konferencji. "Scholasticus", nr3, s.57-
47. Bogdanowicz M. (1992) Portrety sławnych dyslektyków. Cz.II. "Scholasticus", nr2, s.
48. Bogdanowicz M. (1992) Portrety sławnych dyslektyków. Cz.III. "Scholasticus", nr3, s.61-
49. Bogdanowicz M. (1992) Ogólnopolskie kolokwia nt. Trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci. "Logopedia", nr19, s.65-
50. Bogdanowicz M. (1992) Ćwiczenia grafomotoryczne Hany Tymichovej usprawniające technikę rysowania i pisania. Zeszyt 1. Warszawa 1990. Wyd.I.COM PW-
51. Bogdanowicz M. (1992) Trudne litery. Zeszyt ćwiczeń dla klas I-
52. Bogdanowicz M. (1992) Ćwiczenia w rysowaniu. Gdańsk: Wyd. Speed.
53. Bogdanowicz M. (1992) Informator Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Zeszyt 3. Gdańsk: PTD.
54. Bogdanowicz M. (1992) Polskie Towarzystwo Dysleksji. Informator dla rodziców i nauczycieli. Gdańsk: PTD.
55. Bogdanowicz M., Wierzejska A. (1992) Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci i młodzieży czyli dysleksja rozwojowa. Informator dla rodziców. Warszawa: Synapsis, PTD.
56. Bogdanowicz M., Wierzejska A. (1992) Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci i młodzieży czyli dysleksja rozwojowa. Informator dla nauczycieli. Warszawa: Synapsis, PTD.
1993
57. Bogdanowicz M. (1993) Specyficzne trudności w opanowaniu mowy pisanej: czytania i pisania. W: Gałkowski T., Tarkowski Z., Zaleski Z. (red): Diagnoza i terapia zaburzeń mowy. Lublin: Wyd.UMCS, s.203-
58. Bogdanowicz M. (1993) Integracja percepcyjno -
59. Bogdanowicz M. (1993) Dziecko ryzyka dysleksji -
60. Bogdanowicz M. (1993) Z historii badań nad dysleksją. "Scholasticus", nr3.
61. Bogdanowicz M. (1993) Częstość występowania dysleksji rozwojowej. "Scholasticus", nr 4-
62. Bogdanowicz M. (1993) Terapia dysleksji rozwojowej."Scholasticus", nr 4-
63. Bogdanowicz M. (1993) Diagnosis and Treatment of Children with Reading and Writing Difficulties in Poland. Bulletin Le Bon Depart, nr2. s.1-
64. Bogdanowicz M., Wszeborowska -
65. Bogdanowicz M. (1993) Portrety -
1994
66. Bogdanowicz M. (1994. Wyd.I, 1995 Wyd.II) O dysleksji czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu -
67. Bogdanowicz M. (1994) The Good Start Method in Prevention of Dyslexia. W: Legasthenie. Bericht uber den Fachkongres 1993. Berlin 1994. Bundesverband Legasthenie e.v, s.355 -
68. Bogdanowicz M. (1994) Etiologia -
69. Bogdanowicz M. (1994) Patomechanizm i typy dysleksji. "Scholasticus", nr1 -
70. Bogdanowicz M. (1994) Portrety -
71. Bogdanowicz M., Loebl W. (1994) Informator Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Zeszyt 4. Gdańsk: PTD.
1995
72. Bogdanowicz M. (red) (1995) Trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci. Wybrane materiały z XI i XII Ogólnopolskiej Konferencji w Gdańsku w 1993 i 1994 roku. Lubin: Wydawnictwo Linea.
73. Bogdanowicz M. (1995) Rozpoznawanie dzieci “ryzyka dysleksji” W: Rządzki (red): Zaburzenia mowy u dzieci. Wczesna profilaktyka -
74. Bogdanowicz M. (1995) Niezwyczajni uczniowie. W: Kruszewski K. (red) Sztuka Nauczania. Czynności nauczyciela. Warszawa: PWN, s. 288 -
75. Bogdanoviczova M., Matějček (1995) Z.: Čteni žaku 2,4 a 6 postupnych ročniku v Polsku a v Čechach. W: Kucharska A.(red) Specificke poruchy učeni a chovani. Sbornik 1995. Praha: Nakladatělstvi “Dys”, s.8 -
76. Bogdanoviczova M. (1995) “Riziko dyslexie” -
77. Bogdanowicz M. (1995) Skala Ryzyka Dysleksji (SDR) w profilaktyce specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci. "Scholasticus", nr1, s.45-
78. Bogdanowicz M. (1995) Diagnoza ryzyka dysleksji za pomocą Skali SRD. “Scholasticus”, nr 3, s.81 -
79. Bogdanowicz M., Krasowicz G. (1995) Diagnoza i leczenie dysleksji rozwojowej -
80. Bogdanowicz M . (1995) Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych. “Psychologia Wychowawcza”, nr3, s.216 -
81. Wszeborowska -
82. Bogdanowicz M., Wszeborowska -
83. Bogdanowicz M. (1995) Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do nauki pisania według Hany Tymichovej. Lublin: Graner Sc.
1996
84. Bogdanowicz, M., Krasowicz-
85. Bogdanowicz M. (1996) The Awareness of Dyslexia in Poland.. In: Dyslexia in Higher Education. Learning Along the Continuum. 2 nd International Conference. Dartington Hall: University of Plymouth, s. 80-
86. Bogdanowicz M. (1996) Dysleksja rozwojowa. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci. “Magazyn medyczny”, nr10, s.54 -
87. Bogdanowicz M. (1996) Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci -
88. Bogdanowicz M. (1996) Dysleksja rozwojowa z perspektywy stu lat badań. W: Program i Streszczenia . XXIX Zjazd Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Gdańsk: GWP, s.70-
89. Bogdanowicz M., Kalka D, (1996) Ryzyko dysleksji w świetle badań uczniów klas”0” w dużych i małych miastach, i na wsi. W: Program i Streszczenia . XXIX Zjazd Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Gdańsk: GWP, s.72-
90. Bogdanowicz M., Szalek A., Szalek R. (1996) Świadomość społeczna problemu dysleksji w Polsce. W: Program i Streszczenia . XXIX Zjazd Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Gdańsk: GWP, s.74.
91. Witkowski C., Bogdanowicz M. (1996) Relacje rodziców dzieci dyslektycznych. W: Program i Streszczenia . XXIX Zjazd Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Gdańsk: GWP, s.261.
92. Krasowicz G., Bogdanowicz M. (1996) Wybrane aspekty kompetencji językowej dzieci 6 -
93. Bogdanowicz M. (1996) Diagnoza dysleksji rozwojowej. W: W. Turewicz (red) Zajęcia korekcyjno -
94. Bogdanowicz M. (1996) Kontrowersje wokół diagnozy dysleksji rozwojowej. W : W.Turewicz (red) Zajęcia korekcyjno -
95. Bogdanowicz M. (1996) Dysleksja rozwojowa czyli specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci, ich przyczyny i możliwości eliminowania. W: Dziecko niepełnosprawne w bibliotece. Materiały z seminarium w Gdańsku i Krynicy Morskiej. Warszawa: Wyd. SBP, s.7-
96. Krasowicz G., Bogdanowicz M. (1996) Wybrane aspekty umiejętności metajęzykowych dzieci 6-
1997
97. Bogdanowicz M. (1997) Integracja percepcyjno -
98. Bogdanowicz M. (1997) Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do nauki pisania według Hany Tymichovej. Gdańsk: Wyd. Fokus.
99. Bogdanowicz M. (1997) Dysleksja rozwojowa -
100. Bogdanowicz M. (1997) Experience with dyslexia in Poland. Salter R., Smythe I.(ed) The International Book of Dyslexia. London: WDNF, EDA, s. 143 -
101. Bogdanowicz M. (1997) The Awareness of Dyslexia in Poland. In: J.Waterfield (ed) Dyslexia in Higher Education: Learning along the Continuum. Dartington Hall 1997. University of Plymouth. s.80 – 103.
102. Bogdanowicz M. (1997) Możliwości wczesnego przewidywania poziomu opanowania umiejętności czytania i pisania za pomocą Skali Ryzyka Dysleksji. VI Ogólnopolska Konferencja Psychologów Rozwojowych. Wrocław 27-
103. Bogdanowicz M. (1997) Six Years of the Polish Dyslexia Association. “Dyslexia. An International Journal of Research and Practice”, nr2, s.109 -
104. Krasowicz G., Bogdanowicz M. (1997) Assessment of Linguistic Abilities As a Prediction of Developmental Dyslexia in Polish Children.Dyslexia-
105. Bogdanowicz M., Krasowicz G. (1996/97) Typy dysleksji rozwojowej. Diagnoza i terapia według koncepcji D.J. Bakkera. Annales UMCS. Lublin 1996/97. Vol.IX/X, s.13 -
106. Bogdanowicz M. (1997) The Early Prediction of the Ability to Read and Write According to the Scale of the Risk of Dyslexia. 4th World Congress on Dyslexia. Abstracts. Halkidiki, s.9.
107. Krasowicz G., Bogdanowicz M., Bryant P. (1997) Metalinguistic Abilities as a Predictor of Reading Acquisition in Polish Children. In: New Trends in Developmental Psychology: Resume. VIII -
108. Bogdanowicz M. (1997) Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu w świetle klasyfikacji medycznych, psychologicznych i pedagogicznych. “Audiofonologia”, Vol.X s. 145-
109. Adamiec A. (red) (1997) O krasnoludkach i o sierotce Marysi na podstawie baśni Marii Konopnickiej. Lektury dla tych, którym czytanie sprawia trudności. Bogdanowicz M. -
110. Borkowska A. (1997) Przewodnik bibliograficzny dla nauczycieli do zajęć terapii pedagogicznej. Red. M. Bogdanowicz. Lubin.
1998
111. Bogdanowicz M. (1995 Wyd.I, 1998 Wyd.II) Niezwyczajni uczniowie. W: Kruszewski K. (red): Sztuka Nauczania. Czynności nauczyciela. Warszawa: PWN, s.288 -
112. Bogdanowicz M., Krasowicz – Kupis, G. (1998) Poziom rozwoju funkcji metajęzykowych a przyswajanie umiejętności pisania przez dzieci w wieku 6-
113. Bogdanowicz M., Kalka D. (1998) Skala Ryzyka Dysleksji w prognozowaniu postępów w nauce pisania i czytania u uczniów klas I i II. VII Konferencja Psychologów Rozwojowych. Puławy 7.-
114. Adamiec A. (red) (1998) W pustyni i puszczy -
115. Orsza M. (red) (1998) Syzyfowe prace -
116. Jewszel W. (1998) Krzyżacy -
1999
117. Bogdanowicz M. (1999) Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu. W: T. Gałkowski, G. Jastrzębowska (red) Logopedia. Pytania i odpowiedzi. Opole: Uniwersytet Opolski, s. 815-
118. Bogdanowicz M. (1999) Trudne litery: p-
119. Bogdanowicz M. (1999) Model kompleksowej pomocy osobom z dysleksją rozwojową – ocena stanu aktualnego i propozycje zmian w świetle reformy systemu edukacji. “Psychologia Wychowawcza”, nr 3, s.217-
120. Bogdanowicz M., Lipowska M. (1999) Developmental profile of phonological awereness of pre-
121. Bogdanowicz M. (1999) Children in risk of dyslexia: early identification and help. Materiały z konferencji Basic Mechanisms of Language & Language Disorders. Leipzig, s.39-
122. Bogdanowicz M. (1999) Edukacja osób ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu – prawa, realia, propozycje. Materiały 30-
2000
123. Bogdanowicz M., Jaklewicz H., Lewandowska B. (2000) Difficulties in reading and writing as well as perceptual-
124. Bogdanowicz M., Wszeborowska – Lipińska B. (2000) The development and school career of dyslexic children: A nine year follow-
125. Bogdanowicz M., Wszeborowska – Lipińska B. (2000) The follow-
126. Bogdanowicz M., Jaklewicz H., Męcik D. (2000) Dyslexia and dysorthography as the reason of difficulties in learning at school. W: W. Schneider, C. Stengard (red) Inventory of European longitudinal studies of reading and spelling. Luxembourg: European Commission, s.200 – 201.
127. Krasowicz – Kupis G., Bogdanowicz M., Kaczmarek B., Bryant P. (2000) Linguistic awareness and reading and spelling acquisition in Polish children of ages 6 to 8. W: W. Schneider, C.Stengard (red) Inventory of European longitudinal studies of reading and spelling. Luxembourg: European Commission, s.202 – 204.
128. Bogdanowicz M. (2000) Przestrzenne litery. Gdańsk: Wyd. Fokus.
129. Bogdanowicz M. (2000) Co warto wiedzieć o specyficznych trudnościach w uczeniu się czytania i pisania? W: Informator. Sprawdzian dla uczniów kończących szkołę podstawową w 2002 roku. Warszawa: MEN
130. Bogdanowicz M. (2000) Co warto wiedzieć o specyficznych trudnościach w uczeniu się czytania i pisania? W: Informator o egzaminie gimnazjalnym w 2002 roku. Warszawa: MEN.
131. Bogdanowicz M. (2000) Recepty na dobre czytanie i pisanie. W: W. Turewicz (red) Jak pomóc dziecku z dysortografią. Zielona Góra: ODN, s.37-
132. Bogdanowicz M. (2000) Kwestionariusz objawów dysleksji u dorosłych. W: W. Turewicz (red) Jak pomóc dziecku z dysortografią. Zielona Góra: ODN, s.23-
133. Bogdanowicz M. (2000) Integracja percepcyjno -
134. Bogdanowicz M. (2000) Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych w przedszkolu. “Wychowanie w Przedszkolu”, nr 5, s. 259-
135. Bogdanowicz M., Jaklewicz H. (2000) Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu (dysleksja rozwojowa) jako jednostka nozologiczna. ”Klinika Pediatryczna”, nr 4, s.473-
136. Bogdanowicz M. (2000) Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu w świetle klasyfikacji medycznych, psychologicznych i pedagogicznych. “Logopedia”, nr 28, s.153-
137. Bogdanowicz M. (2000) Psychologiczna problematyka diagnozy edukacyjnej. W: Niemierko B.(red) Pedagogika, pomiar dydaktyczny i ocenianie szkolne. Gdańsk: Międzywydziałowe Studium Pedagogiczne, s.131 –140. Skrypt na prawach rękopisu.
2001
138. Bogdanowicz M. (2001) Dysleksja -
139. Krasowicz -
140. Bogdanowicz M., Lemańczyk K. (2001) Rozwój kompetencji metajęzykowej u sześciolatków a nabywanie umiejętności pisania w klasie I. Program i streszczenia -
141. Bogdanowicz M. (2001) Realność dysleksji – historia badań, terminologia, definicja. W: S. Grabias (red) Zaburzenia mowy. Lublin: UMCS, s.376-
2002
142. Bogdanowicz, M. (2002) Ryzyko dysleksji. Problem i diagnozowanie. Gdańsk: Wyd. Harmonia.
143. Bogdanowicz M. (2002) Dysleksja i paradoksy. „Forum Nauczycieli. Nauczanie Zintegrowane”, nr1, s.5-
144. Bogdanowicz M., Krasowicz – Kupis G. (2000) Kwestionariusz objawów dysleksji u dorosłych Michalela Vinegrada . W: W. Turewicz (red) Jak pomóc dziecku z dysortografią. Wyd.II. Zielona Góra: ODN, s.25-
145. Bogdanowicz M. (2002) Recepty na dobre czytanie i pisanie. W: W. Turewicz (red) Jak pomóc dziecku z dysortografią. Wyd.II. Zielona Góra: ODN, s.39-
146. Bogdanowicz M. (2002) Diagnoza dysleksji rozwojowej. W: W. Turewicz (red) Zajęcia korekcyjno-
147. Bogdanowicz M. (2002) Kontrowersje wokół diagnozowania dysleksji. W: W. Turewicz (red) Zajęcia korekcyjno-
148. Bogdanowicz M. (2002) Niezwyczajni uczniowie. W: Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Red. Kruszewski K., Warszawa: PWN, wyd.6 s. 288-
149. Bogdanowicz M. (2002) Awareness, Recognition, Remediation of Dyslexia and Rights Of Dyslexic Pupils in Poland. Zbornik Prispevkov za Konferenco: Razvijanje potencialov otrok in mladostnikov z zpecificnimi ucnimi teżavami. Kranjskja Gora: Drużstwo Bravo, s.27-
150. Bogdanowicz M. (2002) Specifika jazyka i trudnosti polskich uczenikow s disleksjej. Moskwa: Moskowskij Gosudarstwjennyj Otkrytyj Pjedagogiczeskij Uniwjersitet i. M.A Szołochowa. s.33-
151. Bogdanowicz M. (2002) Ryzyko dysleksji: problem, diagnoza, profilaktyka. Biuletyn Informacyjny Oddziału Warszawskiego PTD Nr 23, Warszawa, s.11-
2003
152. Bogdanowicz, M. (2003) Longitudinalne badania nad dysleksją rozwojową w Polsce. W: Wojciszke B., Plopa M. (red) Osobowość a procesy psychiczne i zachowanie. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls, s. 357 – 383.
153. Bogdanowicz M. (2003) Diagnoza dysleksji w Polsce. W: B. Kaja (red) Diagnoza dysleksji. Bydgoszcz : Wyd. Akademii Bydgoskiej, s.9-
154. Bogdanowicz M. (2003) Podstawy diagnozowania dysleksji rozwojowej i praw uczniów dyslektycznych w szkole. W: B. Kaja (red) Diagnoza dysleksji. Bydgoszcz: Wyd. Akademii Bydgoskiej, s.147-
155. Bogdanowicz M. (2003) Przygotowanie do nauki pisania. Ćwiczenia grafomotoryczne według Hany Tymichovej. Gdańsk: Wyd. Harmonia.
156. Bogdanowicz M. (2003) Trudne litery”:p-
157. Bogdanowicz M. (2003) Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu. W: Gałkowski, G.Jastrzębowska (red) Logopedia. Zaburzenia komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych. Tom 2. Opole: Uniwersytet Opolski, s.491-
158. Bogdanowicz M. (2003) Children In Risk Of Dyslexia: Early Identification And Help. “Psychology Science” Vol.45, Supplement I.
2004
159. Bogdanowicz M. (2004) Dyslexia in Polish: Specific problems of dyslexic children in Poland. In: Smythe I.,Everatt J.,Salter R.(ed) International Book of Dyslexia. A cross-
160. Bogdanowicz M. (2004) Dyslexia in Poland. In: Smythe I., Everatt J., Salter R. (ed) International Book of Dyslexia. A cross-
161. Online at: www.wileyeurope.com/go/dyslexia.
162. Bogdanowicz M., Adryjanek A. (2004) Uczeń z dysleksją w szkole. Gdańsk: Wyd. Operon.
163. Bogdanowicz M., Kasica A. (2004) The Rights of Dyslexic Children in Europe. Abstracts and Program of 5th World Congress on Dyslexia 23-
164. Petrus P., Bogdanowicz M. (2004) English Language Acquisition and Phonological Awareness of Polish Preschool Children. Abstracts and Program of 5th World Congress on Dyslexia 23-
165. Bogdanowicz M., Sayles A. (2004) Rights of Dyslexic Children in Europe. Gdańsk: Wyd. Harmonia.
166. Bogdanowicz M. (2004) Niezwyczajni uczniowie. W: K. Kruszewski (red) Sztuka nauczania, czynności nauczyciela. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN, s. 331-
167. Bogdanowicz M. (2004) Integracja percepcyjno-
168. Bogdanowicz M. (2004) Prawa djetjej niesposobnych k cztjenju. Rjezultaty ankietnogo woprosa Jewropjejskoj Asocjacji Dysleksji. W: G.W. Czirkina (red) Uzuczenije nerusznij pisma i cztenija. Itogi i perepjektiwy. Materijały I Mjeżdunarodnoj Konfjerencji Rosijskoj Assocjacii Disleksji. 14-
169. Bogdanowicz M. (2004) Profilaktyka specyficznych trudności szkolnych: wspomaganie rozwoju i wczesna edukacja. W: Nigdy nie jest za wcześnie -
170. Bogdanowicz M. (2004) Komentarz do artykułu S.E.Shaywitz, B.A.Shaywitz: Dysleksja (specyficzne trudności w czytaniu). Pediatria po dyplomie, Vol.8, nr 5, s.23 – 25.
171. Bogdanowicz M. (2004) Dysleksja –realność i kontrowersje. Psychologia w szkole. Nr 4, s.57-
172. Bogdanowicz M., Rożyńska M. (2004) Dni tygodnia, pory roku i miesiące. Zabawy i scenariusze zajęć rozwijających funkcje językowe. Gdańsk: Wyd. Harmonia.
173. Bogdanowicz M., Smoleń M. (red.) (2004) Dysleksja w kontekście nauczania języków obcych. Gdańsk: Wyd. Harmonia.
174. Paulina Petrus, Marta Bogdanowicz (2004) Sprawność fonologiczna dzieci w kontekście nauki języka angielskiego. W: M.Bogdanowicz, M. Smoleń (red) Dysleksja w kontekście nauczania języków obcych. Gdańsk: Wyd. Harmonia, s. 63-
175. Bogdanowicz M. (2004) Niespecyficzne i specyficzne trudności w uczeniu się języków obcych W: M. Bogdanowicz, M.Smoleń (red) Dysleksja w kontekście nauczania języków obcych. Gdańsk: Wyd. Harmonia.
2005
176. Bogdanowicz M. (2005 wyd. poszerzone) Ryzyko dysleksji: problem i diagnozowanie. Gdańsk: Wyd. Harmonia
177. Bogdanowicz M. (2005) Dysleksja problemem całego życia. W: Sinica M., Rudzińska-
178. Bogdanowicz M. (2005) Nowe rozwiązania technologiczne wspomagające pomoc terapeutyczną osób z trudnościami czytaniu i pisaniu. W: Hurło L., Zaorska M. (red) Wspomaganie rozwoju i edukacji dziecka z zaburzeniami mowy. Wybrane zagadnienia. Olsztyn: Edycja, s. 173-
179. Bogdanowicz M. (2005) 110 lat rozpoznawania dysleksji rozwojowej i możliwości przeciwdziałania specyficznym trudnościom w uczeniu się czytania i pisania. W :Profilaktyka i terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami zdrowia psychicznego. Materiały z Międzynarodowej Konferencji, Wrocław 9.12. 2005. Ogólnopolska Fundacja na Rzecz dzieci Niepełnosprawnych Promyk Słońca Polska, s.32-
180. Bogdanowicz M. (2005) Rights of Dyslexic Pupils in Poland and in Europe. W: T.Maliszewski, W.J.Wojtowicz, J. Żerko(red) Anthology of Social and Behahioural Science. 20 Years of Co-
181. Bogdanowicz M. (2005) Priprava na ucenje pisanja. Grafomotoricne vaje Hane Tymichove. Ljubljana: Drustvo Bravo.
182. Bogdanowicz M., Krasowicz –Kupis G. (2005) Diagnoza dysleksji rozwojowej W: T. Gałkowski, E. Szeląg, G.Jastrzębowska (red). Podstawy Neurologopedii . Opole, Uniwersytet Opolski, s. 986 -
183. Strnadova I., Krejcova L., Bogdanowicz M. (2005) The Social Background of Families with Children with dyslexia. The Situation In the Czech Republic and its Comparison to Poland. Abstracts: Multilingual and Cross-
184. Petrus P., Bogdanowicz M. Kosakowska N. (2005) Metalinguistic Development of Polish Elementary School Children In the English Immersion Programme. Abstracts: Multilingual and Cross-
185. Posch H., Bogdanowicz M. Kasica A. (2005) DYPATEC (Dyslexia and Teachers Collaboration). Abstracts: Multilingual and Cross-
186. Bogdanowicz M. (2005) The Rights of Dyslexic Children – The European Dyslexia Questionnaire. Conference: Dyslexia-
187. Bogdanowicz M., Kasica-
188. Bogdanowicz M. (2005) Conference of German Dyslexia Association. Berlin 23th-
189. Bogdanowicz M. (2005) Terapia pedagogiczna. Przewodnik bibliograficzny. Gdańsk: Wyd. Harmonia
190. Bogdanowicz M., Krasowicz –Kupis G. (2005) Czytanie i pisanie jako formy komunikacji językowej. W: T. Gałkowski, E. Szeląg, G.Jastrzębowska (red) Podstawy Neurologopedii . Opole: Uniwersytet Opolski, s.967 -
191. Petrus P., Bogdanowicz M. (2005).Nauka języka angielskiego a rozwój kompetencji fonologicznej polskich dzieci w wieku przedszkolnym.
Psychologia Rozwojowa, tom 10, nr 3, rok 2005, str. 111-
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
2006
192. Bogdanowicz M., Czabaj R. (2006) Jestem rodzicem dziecka z dysleksją. Najważniejsze informacje i wskazówki do pracy. Gdynia: Wyd. OPERON
193. Bogdanowicz.M. (2006) Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu. W : G. Krasowicz-
194. Bogdanowicz.M. (2006) Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu – pomoc psychologiczna i pedagogiczna. W : G. Krasowicz-
195. Bogdanowicz M., Powierz – Marciniak I. (2006) Przetwarzanie czasowe, dysleksja i muzyka. W: Kataryńczuk-
196. Bogdanowicz M. (współautorstwo) (2006) Dyslexia. Guide for Parents. Luxemburg: DyPaTec
2007
197. Bogdanowicz M. (2007) Świadomość dysleksji w Polsce – badania porównawcze. W: Kostka-
198. Bogdanowicz M. (red. wyd. pol) (2007) Smythe I. (red.) Dysleksja. Przewodnik dla dorosłych. Sofia: Project Include. A EU Funded Pan-
199. Bogdanowicz M., Łockiewicz M., Bogdanowicz K. (2007) Life skills. In: Smythe I. (ed) Dyslexia: A Guide for adults. Sofia: Project Include. A EU Funded Pan-
200. Bogdanowicz M., Rożyńska M. (2007) Karty ortomagiczne. Gdańsk: Wyd. Operon
201. Bogdanowicz M., Adryjanek A., Rożyńska M. (2007) Uczeń z dysleksją w domu. Gdańsk: Wyd. Operon.
2008
202. Bogdanowicz M., Jaworowska A., Krasowicz-
203. Bogdanowicz M., Kalka D., Karasiewicz K., Radtke B.M., Sajewicz –Radtke U. (2008) Diagnoza przyczyn niepowodzeń szkolnych. Podręcznik. Program Sąsiedztwo EU. Gdańsk: Uniwersytet Gdański.
204. Bogdanowicz M. (2008) (red. polskiego wydania) Reid G., Wearmouth J. (red) Dysleksja. Teoria i praktyka. Sopot: GWP.
205. Lipowska, M., Bogdanowicz, M., Buliński, L. (2008). Language skills in children with ADHD and dyslexia. Acta Neuropsychologica, vol. 6, nr 4.
206. Bogdanowicz M. (2008) Wczesna diagnoza i interwencja w przedszkolu kluczem do sukcesu szkolnego dzieci o nieharmonijnym rozwoju dziecka. Raport merytoryczny. Projekt –Alternatywne formy edukacji przedszkolnej -
207. Bogdanowicz, M. (2008), Portrety nie tylko znanych osób z dysleksją. Gdańsk: Wyd. Harmonia.
208. Bogdanowicz M. (2008) (red) Dysleksja. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Numer sygnalny.
209. Bogdanowicz M. (2008) Model diagnozowania dysleksji rozwojowej. Dysleksja. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji, numer sygnalny, s.7-
210. Bogdanowicz M, Czabaj R., Bućko A. (2008) Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-
211. Bogdanowicz M, Czabaj R., Bućko A. (2008) Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-
212. Bogdanowicz M., Rożyńska M. (2008) Gry ortomagiczne. Komplementarny zestaw pomocy dydaktycznych do nauki ortografii. Gdynia: Wyd. Operon
213. Bogdanowicz M. (2008) Rozwój i edukacja dzieci z dysleksją w Europie pod ochroną prawną – dane Kwestionariusza Europejskiego Towarzystwa Dysleksji (EDA). [W]: Bogdanowicz M., Lipowska M. (2008) (red) Rodzinne, edukacyjne i psychologiczne wyznaczniki rozwoju. Kraków: Wyd. Impuls, s. 237-
214. Kavkler, M., Bogdanowicz, M. (2008) Rights of students and adults with dyslexia in Europe : analysis of the European Dyslexia Association questionnaire. V: Chancengleichheit -
2009
215. Pąchalska M., Bogdanowicz K., Tomaszewska K., Łockiewicz M., Bogdanowicz M. (2009) Stimulation of creative activity in dyslexic adults. Acta Neuropsychologica 7(1): 1 – 12.
216. Bogdanowicz M. (2009) Dysleksja u osób dorosłych. [W]: Sosin I., Matraszek M. (red) Zeszyt terapeuty: edukacja, profilaktyka, terapia. Warszawa: PTD, CWRO, s.52-
217. Bogdanowicz M. (2009) Osoby dorosłe z dysleksją – problem, diagnozowanie, pomoc. Dysleksja. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Nr 2 (4), s.25-
218. Bogdanowicz M. (2009) Dzień powszedni dyslektycznego dziecka. Dysleksja. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Nr 2 (4), s.54-
219. Bogdanowicz M. (2009) Fakty, mity i kontrowersje wokół diagnozowania dysleksji. [w] Krasowicz-
220. Bogdanowicz M., Daruk R., Ingielewicz B. (2009) Czytamy razem. Program doskonalenia umiejętności czytania i rozwijania myślenia. Gdańsk: Wyd. Harmonia.
221. Bogdanowicz M. (2009) Test czytania głośnego „Dom Marka”. Gdańsk: Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych
222. Bogdanowicz M., Kalka D., Sajewicz –Radtke U., Radtke B. M., Karasiewicz K. (2009) Bateria metod diagnozy przyczyn trudności szkolnych u dzieci ośmioletnich. Gdańsk: Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych.
223. Bogdanowicz M., Pikora I. (2009) Dysleksja w ujęciu holistycznym i jej aspekt społeczny. [w]: M.D., Głowacka, E. Mojs (red) Zagrożenia cywilizacyjne. Wybrane problemy. Poznań: Polskie Towarzystwo Nauk o Zdrowiu, s.67-
2010
224. Bogdanowicz M., Rożyńska M. (2010). Ortograffiti. Od dysgrafii do kaligrafii. Gdynia: OPERON.
225. Bogdanowicz M. (2010). La prise en compte des troubles dys dans les differents pays de l’Union Europeenne. “Les dys a l’ecole. Acvtes du colloque du 03.10.2009. 3 eme Journee Nationnale des Dyslexie, dysphasie, dyspraxie”. Paris: Federation Francaise des Dys, s.65 – 69.
226. Bogdanowicz M. (2010) The Rights of Dyslexic Children in Europe. Presentations Power Point, “Les dys a l’ecole. Acvtes du colloque du 03.10.2009. 3 eme Journee Nationnale des Dyslexie, dysphasie, dyspraxie”. Paris: Federation Francaise des Dys, s. 79 – 83.
227. Bogdanowicz M. (2010) (red) Dysleksja. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Nr 1 (6) wiosna 2010.
228. Bogdanowicz M. (2010). Dysleksja u dorosłych -
229. Łockiewicz M., Bogdanowicz M., Pąchalska M., Karasiewicz K. (2010). Studenci z dysleksją i ich mocne strony. Dysleksja. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Nr 1 (6) wiosna 2010, s. 15 -
230. Bogdanowicz K., Bogdanowicz M., Pąchalska M., (2010). Studenci z dysleksją i ich słabe strony. Dysleksja. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Nr 1 (6) wiosna 2010, s. 12 -
231. Bogdanowicz M. (2010). Specjalne potrzeby edukacyjne oraz prawa uczniów i studentów z dysleksją w Europie. W: B. Witkowska, K. Bidziński, P. Kurtek (red) Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w realizacji zadań rozwojowych. Kielce: Uniwersytet Humanistyczno-
232. Bogdanowicz M., Kalka D., Sajewicz-
233. Bogdanowicz M., Kalka D., Sajewicz-
234. Bogdanowicz M., Kalka D., Sajewicz-
235. Mirecka A., Domagała U., Bogdanowicz M. (2010). Protokół obserwacyjny. W: Mirecka A., Domagała U., Profil sprawności grafomotorycznych. Gdańsk: Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych.
236. Bogdanowicz M. (2010) Kwestionariusz rozpoznawania ryzyka specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci rozpoczynających naukę szkolną w I klasie W: Mańkowska I., Rożyńska M.: Ortograffiti z bratkiem dla uczniów klasy I szkoły podstawowej. Gdynia: Wydawnictwo OPERON -
237. Bogdanowicz M. (2010) Ocena ryzyka dysleksji. EduSensus DYSLEKSJA. Zestaw materiałów interaktywnych wspomagających badanie przesiewowe dzieci oraz profilaktykę w zakresie trudności w czytaniu i pisaniu. Gdańsk: Young Digital Planet.
238. Bogdanowicz M. (2010) Ocena ryzyka dysleksji. EduSensus DYSLEKSJA – Przewodnik metodyczny. Gdańsk: Young Digital Planet.
239. Bogdanowicz M., Kalka D., Sajewicz-
240. Bogdanowicz M. , Kalka D., Sajewicz-
241. Bogdanowicz M. (2010) Ocena czytania głośnego Dom Marka. EduSensus DYSLEKSJA. Zestaw materiałów interaktywnych. Gdańsk: Young Digital Planet
242. Bogdanowicz M., Jastrząb J., Jakacka E., Barańska M., (2010) (red) Dysleksja. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Nr 3 (8) zima 2010.
2011
243. Bogdanowicz M. (2011) Ryzyko dysleksji dysortografii i dysgrafii. Skala Ryzyka Dysleksji wraz z normami dla klas I i II. Gdańsk: Harmonia Universalis.
244. Bogdanowicz M., Łockiewicz M., Zaleska E. (2011) Perspektywy edukacyjne osób z dysleksją rozwojową. W: Szempruch J., Zbróg Z., Ratajek A. (red) Profilaktyka i terapia z perspektywy współczesnej pedagogiki. Kielce: Wyd. LIBRON, s. 75-
245. Bogdanowicz M. (2011) Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania – dysleksja, dysortografia, dysgrafia. W: Pecyna M. (red) Dysleksja rozwojowa-
246. Bogdanowicz M., Kalka D. (2011) Skala Ryzyka Dysleksji dla dzieci wstępujących do szkoły (SRD-
247. Bogdanowicz M. (2011) Kwestionariusz rozpoznawania ryzyka specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu u uczniów rozpoczynających naukę w II klasie. Gdynia: Wyd. Operon.
248. Bogdanowicz M. (2011) Kwestionariusz rozpoznawania ryzyka specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu u uczniów rozpoczynających naukę w III klasie. Gdynia: Wyd. Operon.
249. Bogdanowicz M. (2011) Uczeń z dysleksją w reformującej się szkole. Dysleksja. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Nr 1 (9), wiosna 2011, s. 16-
250. Bogdanowicz M. (2011) Wczesna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. „Glos Pedagogiczny” Nr 2011 (31) wrzesień, s. 25-
251. Bogdanowicz M. (2011) (red) Dysleksja. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Nr 1 (7), zima 2011.
252. Bogdanowicz M. (2011) Model rozpoznawania specyficznych trudności w nauce czytania i pisania. Zeszyty Naukowe Nr 11 Wrocław: Fundacja Promyk Słońca, s.21-
253. Bogdanowicz M. (2011) Brak pomocy specjalistycznej uczniom z dysleksją – zagrożenia i konsekwencje. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Nr 2 (10), jesień 2011, s. 7-
254. Bogdanowicz M. (2011) Model wczesnego diagnozowania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. „Glos Pedagogiczny” Nr 2011 (32) październik, s. 22-
255. Bogdanowicz M. (2011) Komentarz do artykułu Subramaniam Thambirajah (2011) Dysleksja rozwojowa. Zarys problemu. Medycyna praktyczna. Psychiatria, 5 (22), s.68-
256. Bogdanowicz M. (2011) Komentarz do artykułu Subramaniam Thambirajah (2011) Dysleksja rozwojowa. Aspekty kliniczne. Medycyna praktyczna. Psychiatria, 6 (23), s.87-
257. Bogdanowicz M., Kalka D., Karpińska E., Sajewicz-
2012
258. Bogdanowicz M. (2012) Diagnoza dysleksji rozwojowej. W : E. Czaplewska, S. Milewski (red) Diagnoza Logopedyczna. Podręcznik Akademicki. Biblioteka logopedy. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, s. 121-
259. Bogdanowicz M., Lipowska M. (red.) (2012) Acta Neuropsychologica. Vol. 10, nr 2.
260. Bogdanowicz M. (red.) (2012) Dysleksja w wieku dorosłym. Gdańsk: Harmonia Universalis.
261. Bogdanowicz M. (2012) Dysleksja u osób dorosłych – terra incognita. W: Bogdanowicz M. (red.) Dysleksja w wieku dorosłym. Gdańsk: Harmonia Universalis, s. 15 – 28.
262. Bogdanowicz M., Bogdanowicz K. M., Łockiewicz M., Pąchalska M., Karasiewicz K. Deficyty i mocne strony dorosłych osób z problemem dysleksji. W: Bogdanowicz M. (red.) Dysleksja w wieku dorosłym. Gdańsk: Harmonia Universalis, s. 29 – 55.
263. Bogdanowicz M., Ciepliński K. (2012) Piśmienność (literacy) – komunikowanie się dorosłych z dysleksją za pomocą pisma w świetle międzynarodowych badań. W: Bogdanowicz M. (red.) Dysleksja w wieku dorosłym. Gdańsk: Harmonia Universalis, s. 56 – 61.
264. Bogdanowicz M., Jankowska D., Karasiewicz K. (2012) Funkcjonowanie poznawcze kobiet i mężczyzn z dysleksją. W: Bogdanowicz M. (red.) Dysleksja w wieku dorosłym. Gdańsk: Harmonia Universalis, s. 62 – 76.
265. Bogdanowicz M. (2012) Diagnoza dysleksji w wieku dorosłym. W: Bogdanowicz M. (red.) Dysleksja w wieku dorosłym. Gdańsk: Harmonia Universalis, s. 99 – 119.
266. Bogdanowicz M., Wójtowicz M., Łockiewicz M. (2012). Biblioteka jako miejsce edukacji i terapii osób dorosłych z dysleksją. W: Bogdanowicz M. (red.) Dysleksja w wieku dorosłym. Gdańsk: Harmonia Universalis, s. 135 – 156.
267. Bogdanowicz M., Zaleska E., Łockiewicz M. (2012). Profil poznawczy studentów z dysleksją rozwojową i ich funkcjonowanie na różnych kierunkach uczelni wyższych. W: Bogdanowicz M. (red.) Dysleksja w wieku dorosłym. Gdańsk: Harmonia Universalis, s. 210 – 231.
268. Bogdanowicz M., Kavkler M. (2012). Prawa studentów z dysleksją studiujących na uczelniach wyższych w Europie – wyniki badań kwestionariuszowych pod patronatem EDA. W: Bogdanowicz M. (red.) Dysleksja w wieku dorosłym. Gdańsk: Harmonia Universalis, s. 314 – 334.
269. Bogdanowicz M. (2012). O Portretach nie tylko sławnych osób z dysleksją. W: Bogdanowicz M. (red.) Dysleksja w wieku dorosłym. Gdańsk: Harmonia Universalis, s. 342 – 344.
270. Bogdanowicz M. (2012). Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w reformującej się szkole. W: Pietras I. (red.) Trudności w czytaniu i pisaniu – rozważania teoretyczne i praktyczne. Warszawa: Difin (engram), s. 42 – 70.
271. Bogdanowicz M., Kalka D., Karpińska E., Sajewicz-
272. Bogdanowicz M., Kalka D., Karpińska E., Sajewicz-
273. Bogdanowicz M., Kalka D., Radtke B. M. (2012). Skala Ryzyka Dysleksji SDR -
274. Pąchalska M.,Kropotov I.D.,Mańko G.,Lipowska M., Rasmus A.,Łukaszewska B.,Bogdanowicz M.,Mirski A.(2012). Evaluation of a neurotherapy program for a child with ADHD with Benign Partial Epilepsy with Rolandic Spites (BPERS) using event-
275. Bogdanowicz M., Gedutiene R. (2012). Development of an assessment battery for reading and writing difficulties in the second grade: should measures of handedness be included? Acta Neuropsychologica. Vol. 10, nr 2, s.193 – 203.
276. Bogdanowicz M., Łockiewicz M., Bogdanowicz K. M., Karasiewicz K., Pąchalska M. (2012). Memory impairments in adults with dyslexia. Acta Neuropsychologica. Vol. 10, nr 2, s. 215 – 229.
277. Bogdanowicz M., Wojnarowska A. (2012). Problem ryzyka dysleksji. „Bliżej Przedszkola” Nr 12,135, grudzień 2012, s. 6-
2013
278. Łockiewicz, M., Bogdanowicz, K. M. i Bogdanowicz, M. (2013). Psychological Resources of Adults With Developmental Dyslexia. Journal of Learning Disabilities, doi: 10.1177/0022219413478663
279. Bogdanowicz, K. M., Łockiewicz, M., Bogdanowicz, M. i Pąchalska, M. (2013). Characteristics of cognitive deficits and writing skills of Polish adults with developmental dyslexia. International Journal of Psychophysiology, doi: 10.1016/j.ijpsycho.2013.03.005
280. Bogdanowicz M. (2013). Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu a integracja percepcyjno-
281. Łockiewicz M., Karasiewicz K., Bogdanowicz M., Bogdanowicz K.M. (2013). Modele zasobów psychologicznych osób dorosłych z dysleksją i bez tego zaburzenia. Psychologia Rozwojowa. Tom 18, nr 2, s. 65-
282. Bogdanowicz M., Kalka, D., Karpińska, E., Sajewicz-
283. Bogdanowicz M., Wojnarowska A. (2013). Symptomy ryzyka dysleksji. „Bliżej Przedszkola” Nr 1, 136, styczeń 2013, s. 14-
284. Bogdanowicz M., Wojnarowska A. (2013). Zdążyć przed… dysleksją: propozycje ćwiczeń doskonalących dużą i małą motorykę. „Bliżej Przedszkola” Nr 3, 138, marzec 2013, s. 24-
285. Bogdanowicz M. (2013). Model wczesnej diagnozy specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Nr 1 (15) 2013, s. 10-
286. Bogdanowicz M., Wojnarowska A. (2013). Zdążyć przed dysleksją. Propozycje ćwiczeń doskonalących funkcje wzrokowo-
2014
287. Bogdanowicz, M., Adryjanek, A., Rożyńska, M. (2014, wyd.III). Uczeń z dysleksją w domu. Gdynia: OPERON.
288. Bogdanowicz, M. (2014). Children in Risk of Dyslexia: Early Identification by Scale of the Risk of Dyslexia. In: Sidoti E. (red) Dentro la dislessia. Parma: Edizioni Junior, 177-
289. Bogdanowicz, M., Ratajek, A. (2014). Lekcja dysleksji. „Nowe Horyzonty Edukacji” Nr 3(10)/2014, s. 9-
290. Bogdanowicz, K.M., Łockiewicz, M., Bogdanowicz, M. (2014). Style i strategie uczenia się studentów z dysleksją rozwojową – przegląd literatury przedmiotu. W: M. Ziemnicka (2014) Dysleksja wśród dorosłych. Wyzwania dla pracodawcy i nauczyciela. Kraków: EduBridge Centrum Kreatywnego Uczenia, s. 19-
2015
291. Mielnik, A., Łockiewicz, M., Bogdanowicz, M. (2015). Semantic and phonological verbal fluency in students with dyslexia. Acta Neuropsychologica, 2015; 13(3): 253-
292. Bogdanowicz, M. (2015). Solidarność z uczniami ze specyficznymi zaburzeniami uczenia się. Psychologia Wychowawcza, 7, 2015, Tom XLIX (LXIII): 220-
293. Bogdanowicz, M., Sajewicz-
294. Bogdanowicz, M., Kalka, D., Karpińska, E., Sajewicz-
2016
295. Bogdanowicz, M., Sajewicz-
296. Wieczorek, D., Łockiewicz, M., Bogdanowicz, M. (2016). Związek wybranych aspektów przetwarzania fonologicznego z poziomem dekodowania u polskich licealistów z dysleksją. Psychologia Rozwojowa, 21(4), doi: 10.4467/20843879PR.16.022.5999
297. Bogdanowicz, M. (2016). Od znajomości liter do umiejętności czytania. Wychowanie w Przedszkolu, Nr 5/2016 (17), s. 22-
2017
298. Bogdanowicz, M. (2017). Zaburzenia komunikacji pisemnej – autorska propozycja modelu patomechanizmu dysleksji. W: A. Domagała, U. Mirecka, Zaburzenia komunikacji pisemnej (44-