Specyficzne zaburzenia w uczeniu się
KURS CERTYFIKUJĄCY Polskiego Towarzystwa Dysleksji
„Koordynator ds. modelowego systemu profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specyficznymi zaburzeniami w uczeniu się (dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią)”
O KURSIE
Celem kursu jest wyposażenie uczestników w wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne do organizowania w szkole, przedszkolu lub innej placówce, pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią) oraz do prowadzenia zajęć z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania, pisania i matematyki (np. dydaktyczno-wyrównawczych bądź terapii pedagogicznej- o ile uczestnik posiada uprawnienia) uwzględniających terapeutyczne metody pracy i ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne.
Podczas kursu zaprezentowany zostanie modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią) w tym m.in. wzorzec postępowania terapeutycznego, czyli taki sposób, który w najwyższym stopniu gwarantuje skuteczność udzielania wsparcia uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią).
TEGO JESZCZE NIE BYŁO!
Spersonalizowane szkolenie- przygotowane na miarę potrzeb każdego uczestnika!
Każdy uczestnik kursu może:
- dokonać wyboru modułu(ów) kursu,
- zwiększać swój zakres kompetencji zapisując się na kolejne moduły kursowe,
- doskonalić się pod czujnym okiem wybitnych ekspertów z zakresu terapii pedagogicznej,
- dzielić się swoimi doświadczeniami oraz konsultować pomysły i problemy z wkspertami, uznanymi autorytetami z dziedziny dysleksji oraz autorami uznanych przez PTD metod terapeutycznych.
Uczestnictwo w wybranych pięciu modułach kursu oraz module certyfikującym, zakończonym testem wiedzy z odbytych części szkolenia, upoważnią uczestnika kursu do otrzymania certyfikatu Polskiego Towarzystwa Dysleksji potwierdzającego zaszczytny tytuł:
„Koordynator ds. modelowego systemu profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specyficznymi zaburzeniami w uczeniu się (dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią)
Kurs ma charakter elitarny – jest przeznaczony dla tych specjalistów oraz nauczycieli, którzy zajmują się organizacją i udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówce (szkole, przedszkolu, poradni ps-ped.) oraz aktywnie wspierają uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi, w tym z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią.
Uwaga: w wybranych modułach (wskazanych przez PTD) mogą uczestniczyć również rodzice uczniów z dysleksją, aby móc skutecznie wspierać swoje dziecko dyslektyczne w domu. Uczestnik szkolenia (nauczyciel/specjalista terapii pedagogicznej) może zarekomendować udział w stosownym fragmencie szkolenia rodzicom uczniów, których ma pod opieką.
Po kursie uczestnik:
- jest ekspertem w zakresie organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksją, dysortografią, dysgrafią, dyskalkulią),
- posiada wiedzę dotyczącą zadań ogólnych i szczegółowych koordynatora ds. modelowego systemu profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z dysleksją,
- zna podstawy prawne udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym pomocy terapeutycznej,
- posiada wiedzę na temat dysleksji rozwojowej i innych przyczyn trudności w uczeniu się (czytania, pisania i/ lub się matematyki),
- zna symptomy dysleksji rozwojowej,
- zna obowiązki i prawa uczniów z dysleksją rozwojową,
- zna i stosuje model udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej: rozpoznanie, wyłonienie i zakwalifikowanie uczniów do pomocy, ocena efektywności udzielonej pomocy,
- ma pogłębioną wiedzę na temat możliwości i zastosowania nowoczesnych metod pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
- potrafi dokonać wyboru właściwej obudowy programowej, tworzyć scenariusze zajęć i pomoce terapeutyczne w sposób zgodny z potrzebami uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
- umie dostosowywać wybrane metody terapeutyczne do możliwości i potrzeb uczniów – stosuje zasadę indywidualizacji,
- realizuje zasady skutecznej terapii pedagogicznej,
- potrafi zmotywować uczniów do pracy i pokonywania trudności w nauce,
- potrafi nawiązać efektywną współpracę z rodzicami uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
- potrafi współpracować z innymi nauczycielami oraz wdrażać i budować w środowisku szkolnym filozofię „szkoły przyjaznej uczniom z dysleksją”,
- wdraża dobre praktyki ekspertów działających w Polskim Towarzystwie Dysleksji.
KWESTIE ORGANIZACYNE KURSU
- Treści kursu zostały ujęte w jedenastu podstawowych blokach tematycznych (modułach) oraz dwóch dodatkowych - jednym certyfikującym i jednym dla rodziców.
- Każdy moduł stanowi odrębny zakres tematyczny.
- Każdy uczestnik kursu może dokonać wyboru bloku tematycznego (modułu)/ bloków tematycznych (modułów), w których będzie czynnie brać udział.
- Na realizację jednego bloku tematycznego (modułu) przeznaczono 10 godzin dydaktycznych.
- Szkolenia prowadzone są w małych grupach – 10-15 osobowych.
- Wszystkie moduły prowadzone są on-line (na platformie ZOOM).
- Uczestnicy kursu mają zapewnione niezbędne materiały szkoleniowe od prowadzących zajęcia.
- Udział w kursie jest płatny. Koszt uczestnictwa w jednym bloku tematycznym (module) wynosi 400 zł.
- Odpłatne jest również wydanie certyfikatu PTD. Koszt wynosi 99 zł.
- Warunkiem zarezerwowania miejsca w wybranym module jest uiszczenie opłaty wpisowej w wysokości 50 zł na rachunek PTD: Santander Bank Polska, 72 1090 1098 0000 0001 2264 3527
W przelewie należy zaznaczyć dane: nazwa (lub numer) modułu, imię i nazwisko uczestnika.
W przypadku rezygnacji z udziału w module opłata wpisowa może zostać zwrócona najpóźniej do czterech tygodni przed planowanym terminem szkolenia. Po tym terminie wpisowe nie ulega zwrotowi. - Warunkiem uczestnictwa jest uregulowanie pozostałej opłaty najpóźniej 5 dni przed terminem wyznaczonym dla danego modułu na konto PTD:
Santander Bank Polska, 72 1090 1098 0000 0001 2264 3527.
Kwota wpisowego jest odliczana od całości opłaty za moduł.
W przelewie należy zaznaczyć dane: nazwa (lub numer) modułu, imię i nazwisko uczestnika. - Zgłoszenia zawierające: imię i nazwisko kursanta, wybór modułu/modułów oraz potwierdzenie uiszczenia opłaty należy przesłać na adres mailowy dysleksja.info@gmail.com
- Szkolenie (bez wpisowego) można wykupić w naszym sklepie internetowym.
☛ SKLEP INTERNETOWY PTD
☛Moduł I
☛Moduł II
☛Moduł III
☛Moduł IV
☛Moduł V
☛Moduł VI
☛Moduł VII
☛Moduł VIII
☛Moduł IX
☛Moduł X
☛Moduł XI
☛Moduł XII
W przypadku rezygnacji do 4 tygodni przed kursem opłata zwracana jest w pełnej wysokości. Po tym terminie potrącone są koszty operacyjne w wysokości 50 zł.
Prosimy uważać na próby oszustwa. Opłaty za usługi PTD przyjmowane są przez nasz sklep internetowy lub na rachunek
Santander Bank Polska, 72 1090 1098 0000 0001 2264 3527 - W przypadku nieobecności kursanta na szkoleniu, przy jednoczesnym braku informacji dla organizatora, opłata nie zostaje zwrócona.
STRUKTURA MODUŁOWA KURSU

Na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy o ochronie danych osobowych (tekst jednolity z 2014 r. Dz. U. Poz. 1182 ze zm.) informujemy, że:
Administratorem Danych jest Polskie Towarzystwo Dysleksji, al. Legionów 11, 80-441 Gdańsk.
Celem zbierania danych jest realizacja niniejszej formy doskonalenia.
Nie przekazujemy danych osobowych odbiorcom.
Każda osoba fizyczna, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.