Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Fotoreportaż z ogólnopolskiej konferencji naukowej
PTD i Instytutu Psychologii WNS UG
z udziałem gości zagranicznych
"W poszukiwaniu sposobów efektywnego uczenia się"
Gdańsk, dn. 24 listopada 2018r.
Z inicjatywy Polskiego Towarzystwa Dysleksji nauczyciele, terapeuci pedagogiczni, pedagodzy, psychologowie oraz inni specjaliści zajmujący się udzielaniem pomocy psychologiczno-
Zapraszamy do zapoznania się z ważniejszymi momentami tego wydarzenia:
☛ Zdjęcia (Małgorzata Rożyńska, Piotr Badowski)
Ucieszył nas prawdziwy tłum w auli Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Na konferencję przybyło około 300 osób wraz z zaproszonymi gośćmi, prelegentami.
To dla nas bardzo ważne, bo dzięki uczestnikom możemy przekazywać wiedzę jak, wspierać w nauce uczniów ze specyficznymi zaburzeniami w uczeniu się.
To nasze wielkie zadanie – uświadomienie społeczeństwu, że obok uczniów bez trudności w uczeniu się uczą się także uczniowie z dysleksją.
Podczas ceremonii otwarcia konferencji głos zabrała dr Aleksandra Lewandowska-
Następnie Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji Ewa Jakacka powiedziała do zgromadzonych: Dziękuję, że wykazali Państwo zainteresowanie naszą konferencją i przybyli tu, do Gdańska z całej Polski, a tym samym podjęli się zadania poszukiwania wraz Polskim Towarzystwem Dysleksji sposobów efektywnego uczenia się, by wspierać uczniów, w tym szczególnie z dysleksją.
Przewodnicząca PTD złożyła również podziękowania i życzenia urodzinowe pani prof. zw. dr hab. Marcie Bogdanowicz. Cała społeczność konferencji zaśpiewała solenizantce „Sto lat”.
Kolejnym uroczystym momentem konferencji było wręczenie nagród naukowych Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Nagrody otrzymali:
dr hab. Aneta Domagała i dr hab. Urszula Mirecka -
dr Bartosz M. Radtke -
dr Martyna Jaskulska-
Polskie Towarzystwo Dysleksji nadało tytuł Członka Honorowego paniom: Violetcie Piaseckiej i Dominice Żemojtel-
Szczególne podziękowanie od Polskiego Towarzystwa Dysleksji otrzymała Poradnia Psychologiczno-
Kolejnym punktem konferencji były wystąpienia prelegentów.
Dr hab. Joanna Mytnik i dr Wojciech Glac przedstawili temat: Gamifikacja w edukacji, czyli jak sprawić, aby uczeń siadał do nauki tak chętnie, jak do grania w gry.
Dr Marzena Żylińska wprowadziła uczestników konferencji w zagadnienie W poszukiwaniu alternatywy dla metod pamięciowych.
Prof. zw. dr hab. Marta Bogdanowicz zapoznała uczestników z tematem: Przezwyciężanie wyuczonej bezradności jako warunek skuteczności terapii pedagogicznej.
Doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharska, Ph. D. mgr Jana Mrazkova (z Uniwersytetu im. Karola w Pradze) zaprezentowały temat: Nowe formy pracy z uczniami ze specyficznymi zaburzeniami uczenia się i ich skuteczność – edukacja włączająca w Republice Czeskiej.
Renata Wolińska podzieliła się swoim doświadczeniem i pomysłami prezentując temat: Uczymy myślenia, refleksji, fantazjowania, czyli rzecz o pytaniach zadawanych dzieciom i przez dzieci.
Dr Elżbieta Szala i Beata Wacławowicz dokonały prezentacji zagadnienia pt. Stymulowanie funkcji wykonawczych jako kompetencji bazowych w procesie uczenia się.
dr Teresa Wejner-
Doświadczeniami i metodami pracy z uczniem z dysleksją podzieliła się Anna Adryjanek (OLPI Gdańsk), a Małgorzata Barańska i Aleksandra Kwaśniewska (Poradnia P-
Ostatniej prezentacji zagadnienia dokonała dr Eleonora Palmieri (Włochy) nt. Dysleksja i Champion L. I. R. M. Terapia: wzorce naprzemiennej aktywacji mające na celu poprawę umiejętności czytania. Metoda wspierającą uczniów z dysleksją w czytaniu wzbudziła duże zainteresowanie uczestników mimo późnej godziny jej prezentowania.
Podczas konferencji uczestnicy mogli zadawać pytania prelegentom oraz uczestniczyć w interaktywnych przerwach – panelach edukacyjnych, np.:
Mieliśmy okazję przekonać się, że obie szkoły wdrożyły wiele ciekawych pomysłów i stały się miejscem, w którym opieka i pomoc psychologiczno-
Oficjalnego zamknięcia konferencji dokonała przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji Ewa Jakacka dziękując wszystkim obecnym za aktywny udział, a członkom Zarządu Głównego za wytężoną pracę przy organizacji tego wydarzenia.
Zachęciła uczestników do dalszej współpracy z Polskim Towarzystwem Dysleksji, aby szkoły uczyniły swoje placówki bardziej skuteczne i profesjonalne wdrażając w życie przekazaną im wiedzę.
Konferencja okazała się niezmiernie ważnym wydarzeniem, podczas którego mogli podzielić się wiedzą naukowcy i praktycy świadomi swojej roli – niesienia skutecznej pomocy uczniom z dysleksją.
Małgorzata Rożyńska