Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Europejski Tydzień świadomości Dysleksji w Szkole Podstawowej nr 7 w Żorach
W tegorocznej edycji Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji w naszej szkole każdego dnia staraliśmy się odczarować słowo Dysleksja. Wszystkie akcje skierowane były do szeroko rozumianej społeczności szkolnej czyli uczniów, nauczycieli i rodziców. Od poniedziałku do piątku na szkolnej stronie www zamieszczane były artykuły dla rodziców i nauczycieli, w których poruszane były problemy dzieci z dysleksją oraz wskazówki do codziennej pracy z dziećmi. Przygotowaliśmy też informator dla nauczycieli ze wskazówkami jak pracować na lekcji z dziećmi z ryzykiem dysleksji oraz z dysleksją.
W poniedziałek na szkolnych korytarzach pojawiły się tablice z informacjami co to jest dysleksja oraz portrety i życiorysy sławnych osób z dysleksją. Zorganizowaliśmy także akcję „Starsi czytają młodszym”. Uczniowie starszych klas, uczęszczający na zajęcia zkk przygotowali wraz ze swoimi terapeutami fragmenty książek, które następnie czytane były w klasach 1-
Uczniowie starszych klas, uczęszczający na terapię dysleksji, nagrali film o swoich pasjach, który następnie został zaprezentowany w poszczególnych klasach. Głównym celem tego przedsięwzięcia było pokazanie, że każdy bez względu na swoje umiejętności może rozwijać swoje pasje, oraz że każdy ma swoje mocne strony.
Do obchodów tego tygodnia włączyła się też szkolna świetlica. Dzieci tam uczęszczające miały okazję do tworzenia gier takich jak „ Ortograficzne memory”, „Ortograficzna piramida” czy „Ortograficzna bomba”. Dobra zabawa i zdrowa rywalizacja pozwalały dzieciom na utrwalanie zasad ortograficznych w formie zabawy.
Przerwy w siódemce były też okazją do stoczenia ortograficznych potyczek. Uczniowie z ochotą rozwiązywali rebusy, krzyżówki i ortograficzne zagadki. Łącznie rozwiązano prawie 100 zadań. W tej rozgrywce 1:0 dla ortograficznych mistrzów z siódemki!!
Podsumowaniem wszystkich naszych działań było stworzenie szkolnego, obrazkowego słownika ortograficznego, który przekazany został do szkolnej biblioteki. Wszyscy uczniowie będą mogli po niego sięgać i utrwalać zasady ortograficzne.
Żeby czytanie było jeszcze przyjemniejsze wszyscy uczniowie dostali od swoich terapeutów zakładki do książek zrobione własnoręcznie przez naszą wspaniałą panią z techniki :-
Beata Tokarz