Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Strona główna     O nas     Co robimy     Kontakt     FAQ


 Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji

w Szkole Podstawowej nr 1 w Hrubieszowie

 


Tegoroczne obchody „Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji”, przebiegające pod patronatem Polskiego Towarzystwa Dysleksji, przypadły na dni 02.10-08.10.2017r.

Hasłem przewodnim obchodów było: „Uczeń z dysleksją też czyta książki”.

Z tej okazji, w Szkole Podstawowej nr 1 im. Bolesława Prusa w Hrubieszowie podjęto działania, mające na celu podnoszenie świadomości dotyczącej zjawiska dysleksji rozwojowej wśród całej społeczności szkolnej.

W gablocie ściennej przygotowano gazetkę okolicznościową, przeprowadzono konkurs
z nagrodami, przygotowano akcję czytelniczą i „Ranking Książek Kochanych” oraz szkolenia dla nauczycieli
i rodziców.

W dniu 04.10.2017r, nauczyciele wzięli udział w szkoleniu pt. „Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb
i możliwości psychofizycznych uczniów w praktyce”, zaś 05.10.2017r. rodzice,  zainteresowani problematyką specyficznych trudności w uczeniu się, uczestniczyli w szkoleniu pt. „Uczeń ryzyka dysleksji”.

W akcji czytelniczej wzięły udział klasy 1a, 2a oraz 3a. Uczniowie słuchali czytanych przez starsze koleżanki opowiadań, pochodzących z programu edukacyjno-terapeutycznego pt. „Ortograffiti z Bratkiem”. Swoimi występami pięknego czytania i recytacji akcję czytelniczą uświetniły panie: Małgorzata Serafin oraz Agnieszka Kwaśnik.

W ciągu całego tygodnia, poszczególne klasy tworzyły „Ranking Książek Kochanych”.
W klasach trzecich na czele pojawiły się takie pozycje książkowe jak: „Koziołek Matołek” Kornela Makuszyńskiego oraz seria „Zaopiekuj się mną” Holly Webb, zaś w klasach starszych „Harry Poter” J. K. Rowling oraz „Charlie
i fabryka czekolady” Roalda Dahla.

Pełny ranking książek, wybranych przez uczniów jest zamieszczony w gazetce szkolnej „Jedyneczka” oraz zostanie  przesłany do „Polskiego Towarzystwa Dysleksji”.

W konkursie plastyczno-literackim dla uczniów  klas 3-5 pt. „Ortograficzna przygoda”, polegającym na opisaniu lub narysowaniu przygody z użyciem słów z trudnością ortograficzną nagrodzono następujące osoby:


w kategorii klas trzecich

I miejsce: Oliwia Kisielewicz z kl. 3b

II miejsce: Mateusz Kornaszewski z kl. 3a

III miejsca: Mateusz Bodnar z kl. 3a oraz Julia Grab z kl. 3d


Wyróżnienia:

1. Natalia Bałbustyn, kl. 3c

2. Hanna Nosko, kl. 3a

3. Tomasz Pawlos, kl. 3a

4. Aleks Zielant, kl. 3a

5. Karolina Jasińska, kl. 3d

6. Maciej Borzęcki, kl. 3a


w kategorii klas 4-5

I miejsce Emilia Malinowska, kl.4b

II miejsce Klaudia Adamczuk, kl. 5c

III miejsca: Antonina Suchecka, kl. 5b oraz Martyna Czajka, kl.4c


Wyróżnienia:

1. Jakub Chomiak, kl. 4c

2. Julia Nowosad, kl. 5c

3. Kacper Kasprzak, kl. 4d

4. Sławomir Kowaczuk, kl. 5a


Nagrodami w tym konkursie były słowniki ortograficzne. Dodatkowo przeprowadzono konkurs dla uczestników grup terapeutycznych, na najładniejsze opowiadanie z kart ortomagicznych. Uczestników tego konkursu nagrodzono pamiątkowymi dyplomami.

W dniu 06.10.2017r. odbyły się warsztaty dla uczniów klasy 4b pt. „Jak pokonać trudności
w nauce”, podczas których uczniowie podawali swoje sposoby na lepsze uczenie się oraz poznawali nową technikę w nauce ortografii (mnemotechniczny trening ortograficzny).


„Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji” zorganizowała p. Marta Kuczyńska- pedagog, terapeuta pedagogiczny. W akcję czytelniczą zaangażowały się uczennice –wolontariuszki: Lidia Wojtiuk, Kinga Lizun, Maja Jankowska i Paulina Danilczuk z kl. 6c oraz Nicole Sas
 z kl. 6a. W komisji konkursowej pracowały panie: Ilona Winogrodzka, Sylwia Wojak oraz
p. Barbara Mielniczuk, która wykonała także dekorację.
Wystawę pięknych prac konkursowych można było podziwiać na korytarzu środkowym górnym.

     

Opracowała: p. Marta Kuczyńska






















PARTNERZY Mail: ptd@ptd.edu.pl