Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
W dniach 2 -
Obchody rozpoczęliśmy od przygotowania gazetki informacyjnej dla uczniów i rodziców, dotyczącej dysleksji rozwojowej.
3 października odbyły się konsultacje dla rodziców "Wszystko, co powinniśmy wiedzieć o dysleksji", które poprowadziła pani pedagog. Można było dowiedzieć się między innymi: Czym jest dysleksja rozwojowa? Co może zrobić rodzic? Jak pracować z dzieckiem dyslektycznym?
4 października nauczycielka języka polskiego, organizatorka szkolnych obchodów ETŚD uczestniczyła w Pomorskiej Konferencji „Uczeń z dysleksją w szkole … i co dalej?” zorganizowanej przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku oraz Polskie Towarzystwo Dysleksji.
5 października nasza szkoła zmieniła się w cudowną Krainę Baśni. Wszystko za sprawą Dnia Baśniowych Bohaterów. Po szkolnych korytarzach przechadzały się Księżniczki, Calineczki, Dziewczynki z zapałkami. W ławkach zasiedli Rycerze, Czarnoksiężnicy, Pasterze. Lekcje prowadzone były przez Elsę z Krainy Lodu. W całej szkole panowała niesamowita atmosfera. Tego dnia odbył się również Szkolny Konkurs Czytelniczy "Kochamy baśnie braci Grimm". Wzięło w nim udział 11 uczniów z klas II -
Zostali nimi:
Klasy II-
I miejsce -
II miejsce -
III miejsce -
Klasy IV-
I miejsce -
II miejsce -
III miejsce -
Dodatkowo przez cały tydzień na wybranych lekcjach czytaliśmy baśnie J.H.Andersena oraz braci Grimm, organizowaliśmy zabawy ortograficzne, matematyczne, a także ćwiczyliśmy paluszki podczas zajęć metodą origami. Tworzyliśmy również Ranking Książek Kochanych. Uczniowie wskazali następujące pozycje: Ewa Nowak „Pajączek na rowerze”; Marcin Szczygielski „Za niebieskimi drzwiami”; Astrid Lindgren „Bracia Lwie Serce”; Jan Brzechwa „Akademia Pana Kleksa”; Anna Czerwińska-
6 października odbył się apel podsumowujący naszą tygodniową akcję. Ogłosiliśmy wyniki Szkolnego Konkursu Plastycznego "Kochamy baśnie braci Grimm”. Laureatami zostali:
I miejsce -
II miejsce -
III miejsce -
Warto dodać, że obchody Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji przyczyniły się do znacznego wzrostu wiedzy o zagadnienia dotyczące specyficznych trudności w uczeniu się. W związku z tym cieszyły się uznaniem zarówno uczniów, rodziców, jak i nauczycieli. Podczas imprezy panowała wspaniała atmosfera, integrująca całą społeczność szkolną.
Na koniec pragnę podziękować wszystkim uczniom, rodzicom i nauczycielom za tak aktywne włączenie się w przygotowanie obchodów Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji. Zorganizowanie tylu ciekawych zajęć nie byłoby możliwe, gdyby nie otwartość i współpraca całej społeczności szkolnej. Można zatem śmiało stwierdzić, że cele akcji zostały osiągnięte. To istotne, gdyż dzieci dyslektyczne często borykają się z wieloma problemami, wynikającymi z ich dysfunkcji. Dlatego ważna jest nie tylko świadomość istnienia dysleksji, jej symptomów, ale także wiedza o tym, jak sobie z nią radzić.
Organizator: Iwona Białas-