Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Mail: ptd@ptd.edu.pl Strona główna     O nas     Co robimy     Kontakt     FAQ


 

Zaproszenie na Jubileuszową konferencję z okazji

30-lecia Polskiego Towarzystwa Dysleksji



Polskie Towarzystwo Dysleksji zaprasza w sobotę 9 października 2021 roku

na Jubileuszową konferencję z okazji 30-lecia Polskiego Towarzystwa Dysleksji


nt. "Jesteśmy różni, działamy razem, 30 lat pomagamy"


Będzie to pierwsza konferencja PTD prowadzona w trybie online


Wiedza na temat specyficznych zaburzeń uczenia się czytania i pisania jest gromadzona w Polsce, na podstawie doświadczeń edukacyjnych i klinicznych, od okresu międzywojennego. Świadomość istnienia tych specyficznych zaburzeń, możliwości diagnozowania ich przyczyn – deficytów rozwojowych, oraz wyrównania na drodze ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych, pojawiły sie w latach 60. dzięki badaniom i publikacjom prof. dr hab. Haliny Spionek i dr med. Anny Drath. Programy zajęć z zakresu terapii pedagogicznej opracowały i upowszechniły dr Barbara Zakrzewska, Irena Czajkowska.

Dzięki powołaniu w 1991 roku, z inicjatywy prof. dr hab. Marty Bogdanowicz, Polskiego Towarzystwa Dysleksji wiedza na temat specyficznych zaburzeń w uczeniu się upowszechniła się w Polsce. Doszło do wypracowania modelu diagnozowania i pakietu praw uczniów ze specyficznymi zaburzeniami w uczeniu się czytana, pisania i liczenia, zawartych w serii rozporządzeń Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. Dzięki temu uczniowie posiadający opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej, potwierdzającą diagnozę specyficznych zaburzeń uczenia się umiejętności szkolnych, mają szanse na dostosowanie metod ich nauczania oraz egzekwowanie wymagań odpowiednio do ich możliwości.

Obecnie jest czas podsumowania osiągnięć i wyznaczenie kierunku dalszych działań – temu celowi służy obecna konferencja. Podczas konferencji wysłuchamy wykładów gości zagranicznych oraz wybitnych nauczycieli akademickich z kilku polskich uczelni. Oczekujemy też propozycji poprowadzenia 2.godzinnych zajęć, prezentujących autorskie programy pracy psychologiczno-pedagogicznej z uczniami ze specyficznymi zaburzeniami uczenia się. W ten sposób dopełnimy program łącząc wiedzę teoretyczną z praktyką, podczas 4.godzinnych sesji, prowadzanych popołudniu przez 1-2 kolejne dni.



Przewodnicząca Komitetu Naukowego i Organizacyjnego

prof. dr hab. Marta Bogdanowicz


Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji

Ewa Jakacka




Więcej szczegółów oraz zapisy już wkrótce !















POWRÓT DO AKTUALNOŚCI

Wykonanie i administracja: Piotr Badowski